Minden, amit a székhelyszolgáltatásról tudni érdemes

június 19, 2017

A székhelyszolgáltatás nem véletlenül örvend igen nagy népszerűségnek, hiszen a mai vállalkozó szellemű fiatalok startup cégei vagy éppen a terjeszkedni kívánó külföldiek kedvezőbb üzletnek érzik a cég székhelyének bérletét, és az ezzel kapcsolatos adminisztratív teendők kihelyezését egy erre szakosodott cégnek.

Sokszor tévesen gondolják, hogy azon cég, aki székhelyszolgáltatót vesz igénybe, csakis fantomtevékenységeket bonyolíthat le kis hazánkban.

Az utóbbi években folyamatosan nehezültek a szolgáltatás feltételei. Míg korábban akár ügyvédtől ügyvédi irodától is igénybe vehető volt a szolgáltatás, pár évvel ezelőtt első körben ezt a lehetőséget már megvonták, idén év elején pedig további adómegszorításokat vezettek be, a székhelyszolgáltatás igénybe vétele bejelentési kötelezettség alá került, valamint indok lehetett arra, hogy az adóhatóság az adózót ún. „kockázatos adózónak” minősítse.

Az egyik új megkötés lesz, hogy a székhely biztosítására vonatkozólag határozott időre csak abban az esetben lehet szerződést kötni, ha a cég, amely igénybe veszi a szolgáltatást, szintén határozott időre létesült. A másik fontos változás, hogy székhelyül csak olyan ingatlan szolgálhat, amely a szolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy amelyre az ingatlan-nyilvántartásba is bejegyzett használati joga van.

A 2017. július 01-jétől életbe lépő jelentős módosítások egy újabb megállót jelentenek a megszorításokban, és sajnos csak tovább nehezítik a székhelyszolgáltatók életét.

Ez utóbbi megszorítás az igazán nagy csapás, hiszen sokan működnek bérleményben.

Öröm az ürömben, hogy a meglévő székhelyszolgáltatásoknál ezt a szabályt 2017. szeptember 1-jétől kell alkalmazni, így minden jelenlegi székhelyszolgáltató előtt itt a nyár, hogy megtegye a szükséges lépéseket és teljesítse az életbe lépő kötelezettségeket.